Aşırı çıkarcı ve cimri insanlar beni sinir ediyor

 

Bu durum arkadaş ortamlarında da mevcut ne yazık ki. Bir arkadaşınız sürekli kendini düşünüp bencilce  yaklaşım sergiliyorsa bir kafede bir restoranda çok cimri ve çıkarcı davranışlar sergiliyorsa o arkadaştan bence hemen uzaklaşın ve bir daha aramayın. 

Beni en sinir eden konulardan biridir bizler cömert zengin bir arkadaş istemiyoruz sadece adil davranan ve arkadaşların hakkını koruyan düşünceli duyarlı bir arkadaş ortamı istiyoruz insana ve arkadaşa değer veren bir arkadaş ortamı...


Sürekli diğer arkadaşını maddi yönden sömüren ve ne yedim ne içtim kârdır düşüncesiyle davranan. para bittikten sonra o ortamdan uzaklaşan arkadaştan hayır gelmez. 

Dost kötü günde belli olur diye bir atasözü vardır çok doğru bir sözdür çok özlü bir sözdür yüz bin kere katılıyorum bu söze. 

Bir arkadaş, diğer arkadaşlarının maddi ve manevi ve sağlığını düşünen o yönde tavsiyeler veren ve saygılı bir bir şekilde tutumlu ve tutarlı davranış sergileyen dostlar gereklidir insana. 




Bir gün kafede arkadaşın diğer gün kafede diğer arkadaşın yani kısaca arkadaşlar arasında birbirlerini idare edip maddi yönden yıkmayacak şekilde davranan bir arkadaş ortamı gerekiyor bizlere. Bir kafede bir restaurantta ya da bir barda düşünceli duyarlı maddi ve manevi yönden arkadaşını bitirmeyecek ve incitmeyecek ayrıca kırmayacak bir dost lazım bize. 


Eğer bir ortamda ortamın gözü en çok para  kimde düşüncesine giren ve ortamın gözü zengin kişilerin cebinde ise parasındaysa gözü. Ve özellikle çıkar sohbetleri itici argo çıkar ilişkileri esprisi yapan itici insanlar olursa. o ortamdan hayır gelmez ve yakın zamanda tartışmalar ve kavgalar başlar.

Genelde kenar mahalleli insanlar bu tarz argo sohbetler yapıp birbirlerini yolma ve iteleme peşinde olurlar. Ve kazıkladıkları arkadaşları hakkında övgü dolu sohbet ve bunu bir gurur malzemesi yapma ve bununla övünme gibi absürt tavırlar ve yapılar içine giren insanlar gerçekten nerede yaşıyor ya da yaşamayı bilmiyor.


Bu tarz insanlar genelde aynı yaşantıları yaşamış feleğin sillesini yemiş ve aynı yaşam tarzını diğer arkadaşlarına uygulayan tahsili olmayan sabıkalı boş insan sürüsüdür. 

Bencil ve sadece iyi günde birlikte olunan arkadaştan hayır gelmez. 


Bu durumda ne yapacaksınız? özellikle tanısı koyulan bu arkadaşları önce ince bir eleme aşamasına getirip bir daha görüşmeyeceksiniz. Hayatınızdan bu kişilikleri çıkaracaksınız mutlu bir arkadaş düzeyi seviyesi istiyorsanız.

Bize kötü günde destek veren gerçek bir dosta ihtiyacımız olacaktır. Karakteri güçlü ne istediğini bilen dost canlısı ve delikanlı yapısı yardımsever hayırsever Zihni ile bize Allah yolunu gösteren iyi olmayı cömert olmayı öğreten kişiler lazım etrafımızda.

Ve belli başlı ortamlarda denk geliriz arkadaşların arkadaşı veya yakın arkadaşların tanıdıkları gibi birlikte bir ortamda toplanırız. hesap ödeme zamanı ve konusunda çıkarcı ve soğuk tavır sergileyen elini cebine atmayan kişiler çok görürüz denk gelir ortamlarda ve bunlara Ben acayip sinir olurum. 

Bir değil iki değil sürekli bencil yaklaşan hesabı ortamda diğer kişilere ödeten çıkarcı kişilikler her zaman aramızda olmaya devam edecek. Bunlardan kendimizi nasıl arındırırız diye bir programa bir terapiye ihtiyaç duyabiliriz ayrıca. 

Bu gibi arkadaşlıklardan para isteyemezsin evin taşınsa ya da farklı bir konuda yardıma ihtiyaç duysan bu kişilerden yardım isteyemezsin çünkü hepsini reddederler bir bahaneyle. Çünkü aynı tecrübede çoğunu yaşamış durumdayım ve iyi bilirim bu kişilikleri.


Aynı sorun yakın akrabalar içinde geçerlidir "bir meyve suyu ısmarlamasını" istersin "param yok" der ama bir iki saat sonra sevdiği bir içeceği alır size ısmarlama değil ne umduğunu değil ne bulduğunu içen bir kişilik olursunuz akraba yerine. 

Bu sizi kırar mı? evet kırıcı olabilir farkındayım. bilmiyorum ama beni acayip bir şekilde etkiliyor sinir oluyorum ve bir daha ne o arkadaşlarla ne de o yakın akrabalarla görüşmek mi yüz yüze gelmek bile istemiyorum.

Genelde çıkarcı ve çok cimri bir konuda duygusal sömürü yapan. ama kapalı kapalılar ardında kız ortamlarında içki partisi ve bu kızlara parasını akıtan cömert davranan bu kendini bilmez her yaptığını kâr sanan bu kişilikler hayatımda görmek istemediğim insanlardır.

Bizden nasıl çalarım diye düşünür diğer yandan diğer kızları nasıl partiye yada eve çağırırım diye onlara para akıtan bu karaktersizler yüzünden huzurlu bir gün geçiremiyoruz şehirlerde.


Tamamen düzenbazlık ve dolandırıcılık böyle bir arkadaş olamaz adı arkadaş olmaz. Tahsili olmayan kenar mahallede yetişmiş ve kurnaz genellikle sanayi bölgelerinde sabıkalı kişilerle vakit geçirmiş ne idüğü belirsiz karakterist yapıda olan bu insanlar ne tahsili olabilir ne eğitim düzeyi olabilir ne de düzgün bir aile yapısı olabilir bu tarz insanlar kimseyle geçinemezler.


Sonunda arayan mevlasını da belasınıda bulurmuş bir musibet bin nasihatten iyidir demişler sonunda dolandırıcılıktan cezaevine düşer böyleleri zaten cezaevi yolcusudur. 


Arkadaşını sömüren soyan maddi yönden... Allah aşkına O karakterdeki kişilere arkadaş mı denir?  Ama kızlar için kesenin ağzını sonuna kadar açan... arkadaşlar arasında cimrilik yapan ve çıkar amaçlar üzerine arkadaşlarını nasıl soyarım düşüncesinde olan bir arkadaş ortamından hemen uzaklaş bir daha onların yüzünü bile görme size dost tavsiyesi.