Babamın ayağı kesildi ve yatalak bakım evinde kalmak istiyor?

 



Merhaba arkadaşlar, öncelikle konuma hoş geldiniz. Bir konuda sizlere danışmak istiyorum. İnternette araştırdığım ve edindiğim bilgilere göre maalesef sorularıma yeterli bir cevap bulamadım.


Özellikle bakımevi, huzurevi çalışanları, yöneticileri veya bu konuda tecrübesi olan uzman arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.


Babam yüksek tansiyon ve diyabet (şeker) hastası. Bu hastalıklar nedeniyle bir ayağı kesildi. Şu anda tek ayaklı, aşırı kilolu (obez) ve yatağa bağımlı bir hasta durumunda. Kendi kendine hareket edemiyor, taşıyamıyor. Sadece destekle oturabiliyor, yürüyemiyor ve günlük yaşam ihtiyaçlarını karşılamak için sürekli bakıma ihtiyaç duyuyor.


Merak ettiğim ilk konu şu:


Bakımevleri veya huzurevleri yatağa bağımlı, yatalak ve ağır bakım gerektiren hastaları kabul ediyor mu?


Babamın %95 engelli raporu bulunuyor. Tek ayağı kesik, çok kilolu, hareket kabiliyeti oldukça kısıtlı. Ayrıca diyabet, yüksek tansiyon ve kalp hastalığı bulunuyor.


Bir diğer önemli sorum ise:


Babam bir bakımevine yerleştirildiğinde emekli maaşı nasıl değerlendiriliyor? Bakımevleri bakım ücreti olarak babamın emekli maaşını tamamen alıyor mu, yoksa farklı bir ödeme sistemi mi uygulanıyor?


Ayrıca babamın kilosu ve fiziksel durumu nedeniyle bakım süreci bizi oldukça zorluyor. Hastaneye götürmemiz gerektiğinde sedyeye almak için en az 6-7 kişinin yardımı gerekiyor. Bu nedenle merak ediyorum:


Bakımevleri bu kadar ağır durumda olan, obez, yatağa bağımlı ve özel taşıma gerektiren bir hastanın bakımını nasıl sağlıyor? Bu tür hastalar için özel ekipmanları ve yeterli personelleri bulunuyor mu?


Bu konuda özellikle bakımevi çalışanlarının, yöneticilerinin veya benzer bir süreç yaşamış kişilerin tecrübelerini paylaşmasını rica ediyorum.


Şimdiden yardımcı olan herkese teşekkür ederim.